Random Image
 
 
 

Waarom Nordic Walking

Gezondheidsaspecten van Nordic Walking

Door het gebruik van de wandelpoles is er zo’n 40% minder belasting op knie en heupgewrichten, wat een enorm voordeel blijkt te zijn bij mensen die klachten aan een van deze gewrichten hebben als gevolg van bijvoorbeeld artrose of artritis ( ‘slijtage’) of overgewicht.|

Afbeelding
Door deze wandeltechniek worden bij de juiste uitvoering 92% van de totale spieren gebruikt. Doordat er veel spieren actief zijn gaat de hartslag omhoog tot een niveau waarop de conditie optimaal getraind wordt.

Nordic Walking verbruikt ongeveer 400 calorieën per uur, normaal verbruikt u ongeveer 280 calorieën per uur en is daarmee een ideaal manier om gewicht te verliezen.

Het geeft meer stabiliteit waardoor de kans op blessures klein is.

Het verbetert de houding en zorgt voor meer energie

Door de actieve inzet van de spieren van rug, nek en schouders is toename van de beweeglijkheid in de gewrichten van de rug, nek en schouders waardoor eventuele spanning en pijnklachten in deze afnemen.

Het verbetert de spierkracht en het spieruithoudingsvermogen van buikspieren rugspieren borstspieren armspieren en beenspieren.

Regelmatig Nordic Walking als fitness voor volwassenen verbetert het uithoudingsvermogen, maar geeft tevens positieve veranderingen in het bloedbeeld en lichaamssamenstelling. Cholesterol vermindert het percentage lichaamsvet neemt af en de spiermassa neemt toe.

Bovendien heeft het een positief effect op bloeddruk, botdichtheid gezondheid en vermindert het de kans op het ontwikkelen van diabetes Nordic Walking blijkt ook zeer geschikt voor mensen met hart- en vaataandoeningen en problemen aan de luchtwegen. Regelmatig bewegen versterkt  uw immuunsysteem
© Nordic Walking Haamstede 2018